Måndag

Imorse vaknade jag av väckarklockan 07.25, problemet är att den var ställd på 06.45. Dessutom så dubbelkollade jag det efter jag hade vaknat och den var fortfarande det! Alltså måste jag ha tryckt bort larmet 4 (!) gånger utan att vara medveten om det! I vanliga fall så vaknar jag ju av väckarklockan och sover bara lite när jag trycker bort larmet men jag är fullt medveten om det och jag kommer ihåg det sen när jag vaknar. Fast det kanske har något att göra med att jag har bytt larmsignal, förut hade jag en som fanns på mobilen som heter "Fairy tale" och nu har jag fjärilslarven xD Ni vet den där "jag är en liten fjärilslarv som legat och förpuppat mig..". Den är ju ganska lugn, tänker ni, det kanske är därför jag inte vaknar men då ska jag säga er att den jag hade innan var minst lika lugn! Som att vakna till en vaggvisa. Nä, nu har jag analyserat klart mitt uppvaknande, dags att gå vidare!
Jag klev då upp, 40 minuter för sent, och kände att det inte var något idé att väcka pappa eftersom jag ändå inte behövde skjuts till bussen utan jag tänkte ta en som gick 8.45 utanför mig istället och komma lite sent. Jag fick lite bråttom till bussen så när jag upptäckte att mina vanliga skor inte var på sin plats så tog jag de som är likadana fast vita, de är bara lite äldre och slitnare.
När jag hade åkt buss i kanske 20 minuter så får jag ett sms av Sunna där det står att Linda-Maria, som vi skulle ha första lektionen med, är hemma med sjukt barn. . . JIPPIE! Då har jag alltså åkt in helt i onödan då nästa lektion inte börjar förrän 9.55 eller nåt. Hur som helst så åkte jag till skolan och satt med min grupp och grejade på vårt grupparbete som jag för övrigt inte alls känner mig deltagande i eftersom jag var borta en vecka och har missat typ allt. Sen så hade vi matte och jag lyckades räkna några tal.
Jag planerade att ta 11.10 bussen hem eftersom jag inte hade några fler lektioner så jag gick till Navet och ringde pappa. Tydligen så hade inte han vaknat förrän halv 10 eftersom jag inte hade väckt han så han var ute och gick med Stella, bra mycket senare än i vanliga fall. Jahapp tänkte jag, då blir det till att gå från Tempo hem, ungefär 3km. När jag började gå så insåg jag ganska direkt att det finns vissa nackdelar med att trasiga skor, till exempel att väldigt mycket grus och snö åker in i hålen under skorna. Jag kanske bör tillägga att det dessutom är tygskor satt de stod ju inte direkt emot vattnet som flödade in som om jag stod i en bäck.
När jag kom hem så däckade jag i sängen, dels för att det var lite jobbigt att gå men mest för att jag inte sov så mycket i natt. I alla fall så sov jag av och till i typ 5 timmar satt jag säger bara lycka till att sova ikväll, Lisa!

Kommentarer
Postat av: Helda

om jag är uppe håller jag dig sällskap ;)

2009-03-30 @ 18:31:58
URL: http://mildaa.blogg.se/
Postat av: Helda

JAAG MEEEED! :D

2009-03-30 @ 20:08:58
URL: http://mildaa.blogg.se/
Postat av: Helda

JAAG MEEEED! :D

2009-03-30 @ 20:09:13
URL: http://mildaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0