Hämnd?

Jag läste nyss en väldigt hemsk artikel. Den handlar om en kvinna som blev attackerad med syra av en man, eftersom hon inte ville gifta sig med honom. Hon förlorade synen på båda ögonen. Nu kanske ni tror att det är det jag tyckte var det hemska men så är inte fallet. Givetvis är det ju väldigt grymt gjort av mannen och jag tycker väldigt synd om henne men nu har tydligen domstolen i Iran beslutat att hon ska få ge igen genom att hälla syra i hans ögon, vilket kommer att göra han blind också. Visst att han är dum i huvet som gjorde nåt så taskigt mot henne men det blir väl inte bättre för att hon gör samma sak? Jag kan ju förstå att hon vill hämnas eftersom han har förstört hennes liv, men att domstolen har beslutat en sådan sak? Absurt.

Kommentarer
Postat av: Karina T

Usch! Fast jag tycker inte att det är samma sak, han blir ju drogad och allt och inte kommer känna nått, alltså är det inte samma sak så dem kan lika gärna låta bli XD

2009-03-30 @ 18:45:57
URL: http://kto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0