Fysik

Jag har aldrig någonsin gillat fysik. Trots att jag på Sköle hade fysik med min favoritlärare har det alltid gått åt helvete och jag har aldrig förstått det. Nu sitter jag här, dagen innan provet om krafter, och förstår inte hur sjutton jag tänkte när jag valde natur och därmed två kurser till i fysik. På Sköle hade jag åtminstone en lärare som jag förstod även om jag inte förstod ämnet, nu har jag inte ens det. Under hela den här kursen har jag inte lärt mig något alls. Detta skyller jag inte enbart på KP, han har ju vi bara haft under vårterminen, jag skyller dessutom på Johan. Nu får mina klasskompisar hata mig bäst dom vill men jag tänker ändå skriva vad jag tycker. En lärare ska fånga elevens intresse, ge eleven studiemotivation samt försöka banka in åtminstone lite i elevens hjärna. Johan har inte uppfyllt dessa krav för mig varken när det gäller matten eller fysik. Sedan att KP är ännu sämre är ju nästan oväsentligt, det är ju väldigt svårt att ta sig upp från ig-varning till något vettigt betyg på en termin, oavsett om man har Einstein som lärare..

USCH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0